باب استفعال

دست از طلب ندارم تا کام من بر آید

دست از طلب ندارم تا کام من بر آید

باب استفعال

" إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَیْنَ أَن یَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ إِنَّهُ کَانَ ظَلُومًا جَهُولًا " (احزاب 72)
ما این امانت را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه داشتیم ، از تحمل آن سرباز زدند و از آن ترسیدند انسان آن امانت بر دوش گرفت ، که او ستمکار و نادان بود
آسمان بار امانت نتوانست کشید
قرعه کار به نام من دیوانه زدند

کانال تلگرام:
https://telegram.me/estefal

اساسا آدم ها...چیزی را که برای خودشان نیست...و یا همه ی آن چیز بهشان تعلق ندارد...نسبت به آن...حواس جمع تر و مراقب ترند....مثال دم دستی اش...همین که نگاه کنید به تفاوت رانندگی با ماشین خود و ماشین دوستتان.... دیروز که با ماشین داماد دایی ام در اتوبان امام علی(ع) می رفتم....یک لحظه به نحوه نشستن و رانندگی خودم که نگاه کردم...یاد خانم های 50ساله ای افتادم که تازه گواهینامه گرفته اند.... دلیلش هم معلوم بود... ترس از نرساندن کوچک ترین آسیب به آن......در روابط هم همین گونه ست.... همان جمله ی شریعتی راجع به عشق مردان...اصلا شاید یکی از دلایلی که در دوران نامزدی همه چیز گل و بلبل است....همین ترس از از دست دادن دیگری باشد....چه آنکه هنوز به طور کامل به دست نیامده است....

پ ن: عرفا یکی از دلایلی که تعادل خوف و رجا را لازم می دانند....همین نکته است که اگر انسانی صرفا رجاء داشته باشد... احتمال آنکه به گستاخی و بی ادبی راه برد زیاد است....

ببینید

  • حسین طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی